MySuperSomething !
Everything has its own beauty. Learn it. Live it. Love it =)
Mimpi Pelik Pelik --- | ♔ MiaLovaetto ♔ >
«
»

Saturday, March 15, 2014

Mimpi Pelik Pelik ---

Bismillah.
Assalamualaikum.

Lately, banyak jugak dapat mimpi yang pelik-pelik. For me la.
Mimpi yang menimbulkan pelbagai tanda tanya. Dan aku masih tertanya-tanya.
Kadang-kadang mimpi orang ni, kadang-kadang mimpi orang tu pulak.
Tapi yang pentingnya dan yang peliknya, mereka tu semua berkait dan ada ikatan sesama sendiri.
Jujur. Diriku diselubungi kebingungan.
Bukan nak promote status atau facebook okay. Hihiks. Saja share pandangan mereka =)
Aku cuba menjauh.
Aku cuba buang.
Aku cuba melupakan.
Tapi apa yang aku perhatikan,
MAKIN JAUH MAKIN DEKAT.
Jujur. Aku tak faham.
Apakah? Apakah semua ni?
Apa yang Allah aturkan untukku?
Kadang-kadang Allah sengaja temukan aku dengan 'dia'. Lagi.
Sengaja?
Astaghfirullah. Husnudzon ya Mirza. =')


Tapi kali ni aku yakin.... dan yakin...
Aku rindu dia... dan dia... dan dia... Hihiks..
Allah, sampaikan salam rindu buat mereka. =')

-------
Banyak persoalan yang berada di minda.
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja.
Otak kata jangan hati pula kata ya.
Hidup tak menentu adakah ini cinta?

Banyak soalan banyak juga jawapannya.
Kata hati dan rasa tak dibiar saja.
Setiap yang berlaku ada kebaikannya.
Harus pejam mata dan cuba apa saja.
-------
*ewahh*
"Apabila salah seorang dari kamu melihat mimpi yang disukainya, sesungguhnya ia daripada Allah, maka khabarkanlah kepada orang lain, dan sekiranya dia melihat sebaliknya dari apa yang dibencinya, sesungguhnya ia daripada syaitan, maka beristi'azahlah (membaca ta'auz), dan janganlah menceritakan kepada orang, tiadalah ia (mimpi) dapat memudaratkannya."

Aku suka dengan mimpi tu walaupun perit nak terima. Haha. Pelik? Well, aku pung pelik.
Allahualam ala kulli hal.
Wasalam ^^

♥ Setiap yang baik itu datangnya dari Allah, manakala yang buruk datang dari hamba-Nya sendiri. :) ♥

No comments:

;