MySuperSomething !
Everything has its own beauty. Learn it. Live it. Love it =)
2 0 1 4 . | ♔ MiaLovaetto ♔ >
«
»

Wednesday, January 1, 2014

2 0 1 4 .

Bismillah.
Assalammualaikum.
Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Allah untuk kita menghirup udara dan menikmati keindahan dunia ciptaan-Nya pada hari ini lagi.


Life must go on. And yeah finally 2013 sampai juga ke penghujungnya. Alhamdulillah. Terima kasih Allah atas segala nikmat dan dugaan yang telah Engkau limpahkan kepada aku sepanjang tahun 2013. Sungguh aku percaya tiap-tiap yang berlaku itu ada hikmahnya, ada sebabnya. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui atas tiap-tiap sesuatu perkara. In life, kita kene yakin dengan Allah. Walau seperit mana dugaan yang menimpa kita, kita kena ingat bahawa Allah takkan bagi beban sedemikian kepada hamba-Nya kalau hamba-Nya itu tidak mampu memikulnya.

Ujian ibarat air mutlak yang membersihkan hati

Belajarlah bersangka baik dengan Allah dan jangan sesekali menyalahkan takdir. Jangan mengeluh dengan takdir dengan berkata 'kalau'. Hah ! Ni da masuk dalam silibus Pendidikan Al-Quran dan As-Sunnah tingkatan 5. Heehee. Bukankah ilmu itu untuk dimanfaatkan kan?

Dear 2013, thanks for the lessons that you had taught. Alhamdulillah. Dear 2014, I'm ready for the future. InsyaAllah.


Yeszaa! A fresh start!!!! No school. Heehee. First year tak sekolah. New experience lah. Kebiasaannya, tahun baru je semangat giler kot nak masuk sekolah. Dengan tudung baru, baju baru, beg baru, kelas baru, cikgu-cikgu baru, semuanya nak baru lah. Naik sekolah je memasing bau kedai. Haa, biasalah tu. Baru semangat! Ehek. So, first day tak sekolah taktahu nak buat ape -__- Kadang-kadang terasa jugak macam diri ni ponteng sekolah pun ade. Ooopsss ! Maaf. Silap. I mean tidak hadir. Hehe. Ape tak nya. Serba salah je rasanya duduk rumah tapi takde orang. Haha.

Tapi semalam dah pergi sekolah dah. Budak-budak ni daftar sekolah so ambil lah peluang nak hantar barang kat sekolah. Jumpa cikgu-cikgu je diaorang tanya "dapat PLKN tak?", "dapat PLKN tak?". Hanya mampu bagi fake smile dan jawab "tak". Aherher.
Lepas tu kita keluar kejap dengan kawan-kawan. Saja nak hilangkan bosan. Sebelum pi tempat makan Yana tanya, " Mirza tak kisah kan makan dengan lelaki? ". Maksud dia bukan berdua-duaan tapi ramailah. Cuma kat situ ada budak lelaki. And I was like err. To be honest mula-mula taktahu nak jawab apa. Hahaha. Memang rasa macam hantu je diaorang tu semua. K jahat gila. But finally I made up a decision and said "Takpe". But deep in my heart, hanya Allah yang tahu. Kita pun taktahu sapa budak-budak tu yang dimaksudkan. Takkan baru datang nak balik teruskan? Haha. Tapi sebenarnya ok je. Cuma makan dan jumpa. Yeah! Macam gathering. Kita je yang rasa terikat sangat. K lawak. Laugh out loud! -___-

Wishlist? Hmm hmm. Last year punya wishlist banyak sangat tak tercapai. Ahai. Aippp aipp tak baik mengeluh. Nak tahu tak apa wishlist tahun lepas? Hiks. Tak boleh! Malu. *tutup muka dengan bantal*. Okay. Serious.

2014. Let be someone better.
Tadaaaa. Heheh. Hey Hello! I'm doctor-to-be okay. InsyaAllah. Ameen.

Okay okay. Tutup buku lama, bukak buku baru. Apa yang pasti result SPM keluar tahun ni! Dalam 2 bulan lebih je lagi. Hanya Allah yang faham apa yang ada dalam hati ni. Dupdapdupdap. Hehehe. Chillax! Hope for the best. Ameen. ^^

Happy New Year!
Barakallah minni. Kullu 'am wa antum bi khoir.
Jazakallahukhairankathiran.


Wasalam.

♥ Setiap yang baik itu datangnya dari Allah, manakala yang buruk datang dari hamba-Nya sendiri. :) ♥

No comments:

;