MySuperSomething !
Everything has its own beauty. Learn it. Live it. Love it =)
Maaf ? =) | ♔ MiaLovaetto ♔ >
«
»

Saturday, January 11, 2014

Maaf ? =)

Bismillah.
Assalammualaikum.

MAAF? 
Salah baca ke ni ? *gosokgosok mata* Dah. Takpayah gosok sangat, haus kang bulu mata nanti. K hambar. *terkebilkebilmata* Rabun ke? Pakai spectacles cepat. Okay. Air in, out~ In, out. Erk! Okay ni muqaddimah je. Jangan marah, jangan seteress. Rileks rileks.

Okay. Here we go. Maaf? Ye. Maaf? Ye. Maaf? Ye sayang *muntahcepatcepat* . Pada kesempatan ini, kita nak cakap something. Pss pss. Ada orang bagitahu kita dan kita rasa bertoleransi dengan apa yang diperkatakan. (Ape ke pelik punya ayat ==') Mungkin ada betulnya juga. Dia suruh kita bagitahu secara open sebab takut ada yang terlepas pandang dan anggap kita buat dont know je. Okay okay. Dengar sini! Eh, tak! Bukak mata besaq besaq dan baca ni dengan kuat kuat dan dengaq baik baik. Hiks. Kita minta maaf. Maaaaaaaaaaaaaaaaaf atas segala apa jenis kesalahan yang telah kita lakukan sama ada sengaja atau pun tidak sepanjang kita kenal dan sepanjang tahun 2013 ye, khusunya. Tak kira lah pada sapa pun, kita minta maaf. Okay? Dan insyaAllah same goes to me, kita maafkan semua orang. Kita pun manusia biasa yang tak perfect. No no, not at all. Dia kata, ..........
"Janganlah anggap tu sebagai kekalahan. Anggaplah yang tu sebagai kemenangan. Sebab Mirza dah tinggalkan yang lepas. Sedangkan diaorang masih terperangkap dengan benda yang berlaku pada masa silam." - Tuan Penasihat.
Allahu. Agak tersentuh dan terharu. Terima kasih kerana sentiasa support kawan korang yang seorang ini. Bersyukur sangat dapat kawan-kawan yang jenis sentiasa support dan paling penting bukan jenis kawan makan kawan dan juga kawan yang tinggalkan kawan bila dah ade someone special. Ehh? *ketuk kepala sendiri*

Rasulullah bersabda, sampaikanlah pesananku walau hanya sepotong ayat.
Baginda pernah berpesan kepada puterinya sebelum tidur. 
"Janganlah engkau tidur sebelum melakukan 4 perkara ini : mengkhatam Al-Quran, memperoleh syafaat baginda, membuat hati kaum mukminin dan mukminat senang dan reda kepadamu, melakukan haji dan umrah."

Puterinya bertanya, "Bagaimanakah mungkin aku melakukannya sebelum tidur?"

Jawab baginda,
"Sebelum kamu tidur, bacalah oleh kamu Qul Huwallahuahad 3 kali. Itu sama nilainya dengan khatam al-Quran. Kemudian supaya engkau mendapat syafaat dariku dan para Rasul sebelumku, maka berselawatlah. Seterusnya, beristighfarlah (memohon keampunan) kepada para mukminin, maka mereka semua akan meredaimu. Dan perbanyakkanlah bertasbih, bertahmid,bertahlil dan bertakbir, maka seakan-akan kau telah melaksanakan ibadah haji dan umrah."

Wallahu'alam.


Sekian. Saya minta undur diri. Maaf saudara saudari, ikhwan wa akhowat. Uhibbukum fillah. InsyaAllah. Moga bertemu di syurga ye. =)

Wasalam ^^

♥ Setiap yang baik itu datangnya dari Allah, manakala yang buruk datang dari hamba-Nya sendiri. :) ♥

No comments:

;