MySuperSomething !
Everything has its own beauty. Learn it. Live it. Love it =)
" Aurat dia pun kita kena jaga jugak ! " | ♔ MiaLovaetto ♔ >
«
»

Sunday, December 25, 2011

" Aurat dia pun kita kena jaga jugak ! "

Assalammualaikum ~

Mirza tak tahu macam mana nak bagitahu tapi Mirza kena bagitahu . Okay ! Peringatan inin Mirza dah dapat lama dah . Terima kasih kepada seorang hamba Allah ini yang sudi menegur Mirza . Alhamdulillah . Tetapi maaflah . Baru sekarang sempat nak share memandangkan perkara ini semakin berleluasa pula . Alahai ~ serba salah rasanya plus berdosa .

Okay . Kiranya dah jadi 'trend' sekarang lah kan orang guna gambar artis kesayangan mereka untuk dijadikan sebagai default picture kat facebook . Dulu , Mirza letak gambar Yuri (SNSD) as default picture . Mula-mula kan gambar tu macam ni :


Ahah . Molek je kan ? Sampai ade la yang tak pasti betul ke ni Yuri . Tetapi lama-kelamaan Mirza dah makin jauh . Gambar nye terus terbuka aurat Yuri ni . Sampai lah satu hari ada orang tegur Mirza .



Terima kasih ustazah atas teguran yang penuh berhikmah. Alhamdulillah. =)

I should tell this ! And I found thissssssss ! Baca baca baca .

Assalammualaikum Warahmatullah . Hukum memperlihatkan dan melihat aurat orang lain yang bukan mahram dengan sengaja adalah berdosa . Ini kerana syarak telah menetapkan setiap orang Islam mestilah menutup aurat ketika berhdapan dengan bukan mahram . Selain itu , kita juga tidak diharuskan mendedahkan aurat orang lain sama ada melalui gambar ataupun sebagainya kepada orang yang tidak selayaknya . Ini kerana , kita bakal dikira sebagai penyumbang kepada dosa pembukaan aurat orang lain . Oleh itu , adalah disarankan kepada saudara/saudari agar tidak mendedahkan gambar-gambar tidak menutup aurat orang lain kepada tatapan umum . Ini bagi menjaga maruah orang itu di samping dapat memelihara diri daripadamenyumbang kepada dosa juga . Wallahualam - iLuvIslam

Siapa yang makan cili , terasa hot nye . So, do take an action ye . Saya sayang awak ! Jom lah cut down dosa kita ni . Okayy ? Maaf kalau ade yang terasa lebih . Huk3 . As i said , saya sayang awak . Ukhuwah fillah.  Jom ke SYURGA!  Jaga diri awak baik-baik :) SYURGA MENANTI KITA .

Ehh cop cop. Kalau aurat orang lain pun kite kena jaga, apatah lagi aurat kita kan kan? Hah. 

*Peringatan buat diri sendiri juga sebenarnya. Mohon tegur saya juga taw kalau kalau saya tersilap langkah. Sayang saya kan? Hehehe =) Sharing is caring , and loving ♥ Hehehe

Wasalam ^^


♥ Setiap yang baik itu datangnya dari Allah, manakala yang buruk datang dari hamba-Nya sendiri. :) ♥

;